Your own label

Allt fler människor designar sina egna kläder och uttrycker på så sätt sin personlighet. Spreadshirt är svaret på detta ökande behov av "personal branding".

"Your own label" står därför för vårt uppdrag att främja er kreativitet och hjälpa er att skapa era egna märken. Era motiv på över 100 produkter, från tröjor med luva till boxershorts. Med tryck av hög kvalitet, utan någon minsta beställningsmängd och utan stora insatser.

 

Spreadshirts logotyp

spreadshirt_high_res_color.jpgSpreadshirt lever på sina kunders kreativitet. Därför är det logiskt att även Spreadshirts logotyp ska komma från våra kunder. Denna insikt ledde 2005 till det första "Open Logo Project". Till denna tävling om den nya logotypen bad vi alla intressenter att skicka in sina förslag. De visades, diskuterades och kommenterades i den officiella tävlingsbloggen. 1100 var med och segrade gjorde till slut Maxime Colin med sitt "fingeravtryck".

"Spreadlady"

konrad_maximehandover.jpgHär kunde historien ha tagit slut. Men Spreadshirt fortsatte att växa och allt fler människor intresserade sig för vårt utbud. Vi märkte att vi allt enklare kunde kommunicera med dem. Och eftersom vår gamla slogan "You think it. We print it" snarast påminde oss om ett trivsamt tryckeri, letade vi efter en ny som förmedlar vilka vi är och vad vi gör. "Your own label" – märket du gör själv.

Maxime Colin,
"Fingerabdruck"

pwfnicolasbulard.jpgFör att alla skulle förstå detta bestämde vi oss för att återigen anpassa logotypen till vår nya slogan. Det var ca 1,6 år efter den första logotyptävlingen. Beslutet att ha en ny tävling, Open Logo Project 1.6, fattades relativt ospektakulärt en tisdagsförmiddag, mellan arbetsuppgifter som att skicka e-post och tömma diskmaskinen.

Nikolas Bulard,
"Play with Forms"

lovetabkimlarsen.jpgDen här gången deltog mer än 2000 designers från 45 länder och de lämnade in nästan 3000 förslag. I flera veckor såg vi bara logotyper, alla betygsattes och till slut fattades beslutetKim Larsens "Lovetab" vann. Ett hjärta i form av en tröja, designad som ett märke. Den perfekta ytan till era motiv! Eftersom vi även blev förtjusta i Nikolas Bulards förslag "Play with Forms", kommer ni kanske en dag att få se delar av hans idé hos oss.

Kim Larsen, "Lovetab"

Tack till alla deltagare i de båda logotyptävlingarna. Era idéer har underhållit oss, berikat oss och fått oss att tänka efter.

Har du frågor?

(På engelska, måndag–fredag kl. 9–18)

Dina beställningar  |  Fraktkostnader

Vi accepterar

Förskottsbetalning, Direktdebitering,

Läs mer

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Spreadshirts nyhetsbrev (Avanmälan möjlig när som helst)! Vad får jag?

Följ oss på
Tjäna pengar med oss